fjälla on wheels

idag har jag övningskört för första gången i mitt liv!
det var minst sagt en spännande upplevelse:


far- okej då provar vi att köra lite fortare och lägga i 2:ans växel. så gasa lite, tryck ner kopplingen och växla

jag- eeh...hur...växla?...ska jag....hur...?

f- gasa, tryck ner kopplingen, växla

j- ????

f- gasa, koppling, växla

ungefär här drar jag igång ett midnattsrally och gasar jag upp i 54, drabbas av totalpanik och flyger på handbromsen

j- MY GADD, det var krut i den här jäkeln! vi kunde dött!!

f- man ska gasa, trycka ner kopplingen och växla..

j- varför sa du inte det innan!?!?!!

f- du måste ställa in backspegeln rätt också

j- men hur ska jag kunna se och sminka mig nudå?

f- vi är nog klara för allti...eeehh ...jag menar idag...vi är nog klara för idag!


det ska bli kul att köra igen nästa vecka :)  

 


Kommentarer
Postat av: linnea

hahaha grattis gal du dog inte?! ja förväntade mig faktiskt "välkommen till mats körskola, första lektionen: sitta och observera var god inta passagerarsätet!"

2008-01-27 @ 18:24:47
Postat av: mr me

hahahah jag älskar midnattsrallyt! för övrigt var jag också lite disappoited över att det faktiskt gick så bra. en litet benbrott hade väl ändå inte skadat tycker man...!

(oh by the way, min dröm går uppenbarligen i uppfyllelse o du säljer du uttrycket höger till vänster! minsann!!) heheh

antar (hoppas?!) att du har vaknat vid det här laget, ja o jonathan har som vanligt tagit ett chill pill o bara väntar tills den VÄLDIGT återkommande filmkvällen ska infinna sig. summa summarum RING MIG SÅ SNART DU VAKNAT, FFS!! haha pusss puss love

2008-01-28 @ 18:06:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback