simon says: explain!

konstigt koncept det där med att "göra slut". varför tänker man helt plötsligt, "nej det här känns inte rätt längre" och hur vet man det så säkert? man känner väl olika från dag till dag... det är ju inte så att jag varje dag är sugen på spagetti till middag och om jag en dag inte känner för det, ja då ska jag göra slut med spagetti,
"nej jag känner att vi inte passar ihop längre, vi har glidigt ifrån varandra, du har blivit så...så...al dente på senaste tiden. fast egentligen är det inte ditt fel...jag har träffat en ny, det är potatismos...men vi kan väl vara vänner?"
det känns alltid så schizofrent när folk man känner gör slut. ena månaden gick man runt och älskade varandra, nästa vill man dra ett stort jävla tipex-sträck över att man nånsin varit själsfrände med sin pojkvän/flickvän. "vi har vart tillsammans femtielva år och tre evigheter men nu känner jag att jag inte riktigt delar samma åsikter med dig längre, hej svej!"
har man inte massa känslor för sitt förhållande, hur vet man vilken som ska avgöra sitt beslut? jag tänker ofta på småstäder när det här ämnet kommer upp, som tex nån liten skithåla uppe i så långt bort som, håll i er nu, dalarna... undra hur siffrorna över par som gör slut är där, större eller mindre? det känns som att man måste tänka sig för extra mycket innan man gör slut på en plats där det inte finns så många som platsar i kategorin lämplig pojkvän/flickvän, man vet ju aldrig när man träffar nån ny, och oddsen för det förminskas ju om man bor i en liten by med kassa befolknings siffror.

låt säga (gud förbjude) att man bor i en liten liten by där det sammanlagt finns 40 ungdomar, ca hälften är killar alltså 20, 10 är snygga, 8 är plus det också normala. 5 är upptagna, så då finns det 3 kvar, fast 1 ska åka till falun och söka lyckan. det bli 2 kvar då...en av dem har faktiskt svårbotlig klamydia fast shh, det vet ingen om... 
jag har bara läst matte A och halva matte B så snälla säg att det inte kan stämma...och om man råkar vara gay då? då ser det verkligen inte ljust ut, inte ljust alls! jag vet inte hur man ska må över den här hemgjorda undersökningen, jag kan bara spekulera...

Kommentarer
Postat av: Anonym

hahaha, du borde bli nån slags statistik kvinna. hemgjorda undersökningar AB. lika bra koncept som p.s.r! och gud förbjude om man råkar vara gay i din made-up-town!

2006-10-01 @ 10:33:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback