"den här mannen är mån om sitt inre...ja nog fan är han inte mån om sitt yttre iaf!"

ja! då var det dags igen... tisdagen var intressant, middag i en väldigt varm dukad lokal på gärdet, sandhamnsgatan 10, 1 trappa, (be mig inte att dra koden för den fastnade aldrig även fast jag blivit upplyst minst ett tjugotal gånger av olika delegader!) efter ett par timmars socialt umgänge med ett antal härliga människor känndes det att det var dags att dansa. simsalabim och vi blev itusågade och uppbringade i nästa rum. soffor och bord fanns i detta rum som också var ett "socialt utrymme". jo, många bord fanns och socialt blev det minsann eller hur "sunkan"? mycket pågick i det magiska "dansrummet" vill jag lova, en avbockningslista följer nedan:

•en väldigt "trött" myndig marc.
•två förfriskade blonda yrväder med för mycket åsikter om musiken.
•ett stycke dansant 32-årig...ish tränare som också gick under namnet "geten".
•den mycket kända "stureplans posen".
•en minischtekare med för mycket cash.
samt
•fyra-fem hål i taket. 

några drinkar senare finner jag madde "sunkan" sunnqvist kidnappandes två små ettor ut för att "ta lite luft", jag for efter. nere i porten får jag en uppenbarelse där står den mest fulländade gubbe någon nånsin skådat, jag tänkte: hur ska jag förgylla detta fina tillfälle? en kram!! varpå jag flyger på denna okände man med två öppna armar fyllda med drunken love... "släpp mig!, låt mig va!!" förskräckt synar den vettskrämde mannen mig med rädsla i blicken... ehh...sorry, jag ska bara...gå och..eh..ställa mig där borta...
madde lugnar offret och det visar sig att han är ute efter en katt. målet för kvällen är att mata denna katt, till varje pris ska han hitta den svarta illbattingen och ge den föda!! för kung och fosterland, mycket viktigt, mycket viktigt!!
"var var katten sist?"
"hur ska jag veta det?, det är ju inte min katt!"
nej självklart inte... vill inte veta mer, då kanske vi måste dö...
*noter* rysk vodka och jag, vi är goda vänner, fastän mycket olika...*noter*

det var en väldigt specciell tisdag men ack så kul vi hade! man kännde att man levde på onsdagen men det var det värt! födelsedagsbarnet verkade otroligt nöjd, och då menar jag inte "åh jag ska nog ta och skicka tackkort imorgon-nöjd" nej mer som "skjortan åkte av ganska fort-nöjd" grattis och välkommen till den mörka sidan...!


madde


snart är det halloween också (a.k.a hallon ven) det är den jag skulle vilja kora till nr 1 på min topp 10 lista över högtider jag hatar! sunkan däremot är laddad, det är halloweenfest som står på schemat om jag inte totalt har missuppfattat hela dealen. och nu när screamgubben är typ ganska passé så tänkte vi köra på något med mer skräckgaranti. vi kommer ha dem bästa utklädslarna med 100% skrämseltaktik, låt mig presentera:

rektorn: kortklippt slingat hår med, ta-två-betala-för-en-färg. obehagligt fult sittande jeans, en tråkig tröja och en sammetskavaj på det. en härlig mix av hej-kom-och-hjälp-mig möter jag-ska-se-till-att du-aldrig-kommer-att-ha-en-framtid-inom-gymnasiemässarbetande, uppsyn.

eller varför inte,

anita: en ruskigt för stor lila tröja, ett par svarta urtvättade byxor från 92. en batiksjal på huvudet, en aning lindad som en turban. släpande röst och en hotande blick. ett skrik som kan få vem som helst att skära av sig öronen och servera på en tallrik till henne, med budskapet, snälla öppna aldrig munnen igen!

ja där har ni lite tips inför hallon ven 06, enjoy! (i know i wont...)ψ

Kommentarer
Postat av: den sk sunkan??

hahaha nee fyyyy! jag vet att du är minst lika på en fest då som jag! :D så länge det finns bord i närheten är jag på g... hahah nu sitter jag och blir hotad av krysse att få göra straffarbete för åke(!!!) om jag inte lämnar in lappen i morgon.. hahah hoppas du fixar en "praktik" nu martina ;) hähähä pusspsusss!!

Postat av: den sk sunkan

hahaha fyyyy! jag vet att du är minst lika på en fest då som jag.. så länge det finns bord i närheten och killar med tänder i hela ansiktet vet folk var dom kan hitta oss ;P hahaha... öööhhhm krysse hotar med straffarbete för åke(!!!!) om jag inte lämnar in min praktiklapp i morgon... ett tips martina, gör det! hahah , ses i morrn "anita".... moahaha pusspsusss

2006-10-19 @ 22:53:06
URL: http://flingans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback