jag tycker synd om...

listan över dem som verkligen borde tas hand om, om dem man borde bry sig lite extra,
jag ger er: "jag tycker synd om..."-listan!


1. ...dem som har pojkvänner.
dem måste ha så mycket att tänka på hela tiden, tex på julafton måste dem köpa julklappar till en extra. dem kan ju aldrig ha tid att göra sånt nödvändigt som vi andra gör, tex plugga.

2. ...dem som ser ut som modeller. dem kan inte ha det lätt, dem måste ju hela tiden ha en snygg omgivning. en omgivning som gör dem rättvisa.

3. ...dem som, ve och fasa, är modeller. dem måste resa hela tiden, tänk hur jetlaggade dem måste vara. sen måste dem ju desutom ta emot en massa dyra kläder som dem måste ha på sig, det kan inte vara lätt. jag menar var ska man förvara dem, dem tar ju en massa plats....också.

4. ...dem som kan äta vad som helst utan att gå upp i vikt. där snackar vi skev verkligehetsbild om något, livet är inte så lätt...egentligen.

5. ...dem som har väldigt mycket pengar. dem får aldrig uppleva hur det känns att kämpa för något. att bara kunna köpa och köpa allt man vill ha närsomhelst måste ju vara farligt från nån vinkel.

6. ...dem som har körkort. dem måste ju betala en massa avgifter hela tiden, tex. bensin- och garageavgifter. sånt är ju inte billigt, i längden menar jag.

7. ...dem som inte missar bussen. dem går ju miste om den nyttiga promenaden som som vi andra får. jag gillar att gå så det är lugnt för min del...

listan kan göras lång. men det här är top 7.

(jag är inte bitter...)


Kommentarer
Postat av: linnea

hahaha, bitterness på hög nivå. verkligenheten vännen min, verkligheten. man kan dessutom inte ha roligt hela tiden om man tror det! gud vilken skev verklighetsbild vissa har...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback